Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο

Λαμπρινός Λάμπρος

Physics
Physics and Mathematics
Πτυχία
University of Athens
Πτυχίο - Physics 1991 Επαληθευμένο
University of Aarhus, Denmark
Master - Physics and Mathematics 1995 Επαληθευμένο
Danish Pedagogical University, Copenhagen
Πιστοποίηση - Pedagogical and Didactical training and certification for the teaching of Physics and Mathematics at Upper secondary schools by the Danish Ministry of Education 2007 Επαληθευμένο
Απευθύνομαι σε
Μαθητές Γυμνασίου
Μαθητές Λυκείου
Ξενόγλωσσους Μαθητές

Mathematics and Physics lessons offered in Athens area or online by an experienced teacher with international background.

Γιατί κάποιος να με προτιμήσει

Specially skilled in:

  • graphically summarising the syllabus in a clear, systematic, structured and self-explanatory way, which makes the theory much easier for the student to grasp, to look up and to revise.
  • establishing a fruitful collaboration with the students, by accommodating the psychological aspects of learning. On a weekly basis I receive supervision by a psychologist and a special education professional, for a more efficient support of students with learning difficulties, lack of confidence or attitude barriers.
Επαγγελματική Εμπειρία

I have been educating students in Mathematics and Physics for almost 40 years in two countries, Greece (my homeland) and Denmark (where I have worked for 17 years), in three languages, Greek, English and Danish, and on a broad spectrum of educational levels and settings:

  • Danish University of Aarhus
  • Danish Public High Schools
  • IB School
  • British Schools (IGCSE - A Levels)
  • Tuition Centres
  • private tutoring (live in Greece and Denmark and online internationally)
  • NGOs (non-formal education).
Γιατί επέλεξα τη διδασκαλία (κίνητρα, στόχοι)

My educational praxis is based on the following set of values:

  • to inspire and motivate the students by my personal example and ethos,
  • to encourage and train the students in thinking, wondering, experimenting, exploring, discovering, questioning and developing critical thinking, rather than memorising and reproducing,
  • to ensure the necessary for the educational process discipline, not by means of disciplinary sanctions, but by stimulating the interest for the lesson and by establishing a mutual respect,
  • to maintain a good balance between the theoretical and the practical aspects of the subject,
  • to acknowledge and accommodate the different academic levels and learning styles of the students,
  • to deliver a lesson that is animated and connected to everyday life.
Πώς θα καταλάβω τις εκπαιδευτικές ανάγκες ενός μαθητή

Με στοχευμένες ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας προσδιορίζω το γνωσιακό και μαθησιακό επίπεδο του μαθητή ούτως ώστε να έχω το σημείο αφετηρίας στην επικοινωνίας μου με τον μαθητή.

Παραδίδω μαθήματα σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
Πρόσθετα
Προσωπικές σημειώσεις
Χρήση εξωσχολικών βοηθημάτων
Διδασκαλία σε group
Προετοιμασία για πανελλήνιες
Συμπλήρωση βιογραφικού σημειώματος
Προετοιμασία για υποτροφίες
Προετοιμασία για πανεπιστήμια εξωτερικού
Προετοιμασία για κατατακτήριες εξετάσεις
Προετοιμασία για διαγωνισμούς
Θερινά μαθήματα
Προσφορές
Έκπτωση για γκρουπ
Δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό
Έτη εμπειρίας
40

Στείλτε Μήνυμα

Συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα για να στείλετε μήνυμα στον καθηγητή/τρια!
Ποιά είναι η γνώμη σας για αυτόν τον καθηγητή;

Κριτικές μαθητών

0 Κριτικές