Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
47 ετών 14 έτη διδακτικής εμπειρίας
ιστορικός
Μυτιλήνη
Μαθήματα που παραδίδω
Απευθύνομαι σε
Μαθητές Δημοτικού
Μαθητές Γυμνασίου
Μαθητές Λυκείου
Φοιτητές
Φοιτητές Μεταπτυχιακού
Διδακτορικούς
Ξενόγλωσσους Μαθητές

Ιδιαίτερα τουρκικών Μυτιλήνη και online

Διδάσκω τουρκικά πάνω από 10 χρόνια, ασχολούμαι με αυτά ως διερμηνέας και μεταφραστής για περισσότερα από 20. Ya siz? Θέλετε να αποκτήσετε γερές βάσεις από την αρχή ; Θέλετε να ξεπεράσετε τις δυσκολίες που τυχόν συναντήσατε ; Θέλετε να εξελιχθείτε για επαγγελματικούς λόγους, από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον ή για προσωπικούς λόγους ; Θέλετε να πιστοποιήσετε τις γνώσεις σας με εξετάσεις γλωσσομάθειας; Ενδιαφέρεστε για μαθήματα πρακτικής πάνω σε θέματα όπως ο τουρισμός, η ιστορία, το εμπόριο, το real estate; Θέλετε να επικοινωνείτε με άτομα του επαγγελματικού σας κλάδου ή με ανθρώπους του στενού σας κύκλου; Η εμπειρία μου από τη διδασκαλία, τη μετάφραση και τη διερμηνεία, όπως κι η συνεργασία μου με συναδέλφους, με βοήθησαν να επεξεργαστώ μια μέθοδο για τη βαθιά εξοικείωση του αμύητου με τις ιδιαιτερότητες των τουρκικών και την ευχερή πρόοδο του μυημένου στην κατανόηση και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου. 

Γιατί κάποιος να με προτιμήσει

Λόγω της εμπειρίας μου, γνωρίζω καλά τις δυσκολίες που ανακύπτουν στην εκμάθηση της τουρκικής  για ενήλικες και ανηλίκους. Φροντίζω ιδιαίτερα για τη σταδιακή αφομοίωση των φωνολογικών και γραμματικο-συντακτικών ιδιατεροτήτων της τουρκικής, για τη συνεχή εξάσκηση σε διαφορετικές περιστάσεις επικοινωνίας και ανάλογα θέματα εξετάσεων, για τη σταδιακή εξοικείωση κάθε μαθητή στον επιτονισμό και την κατανόηση διαφορετικών κειμενικών ειδών, για την διαρκή του εξέλιξη στην παραγωγή και κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου. 

Απώτερος σκοπός του μαθήματος είναι να μορφώνει κάθε μαθητή με τρόπο που να καθίσταται ολοένα και πιο ικανός να μαθαίνει και να διαπιστώνει μόνος τα "μυστικά" της τουρκικής, δηλαδή τη σχεδόν μαθηματική οργάνωση μιας συγκολλητικής γλώσσας, όπως τα τουρκικά, από άποψη παραγωγής λέξεων και σύνταξης προτάσεων. Παίρνοντας υπόψη τα ειδικά ενδιαφέροντα κάθε μαθητή, το μάθημα εξελίσσεται με θέματα που τον βοηθούν να προετοιμαστεί για εξετάσεις ή να κινηθεί μιλώντας και διαβάζοντας τουρκικά για επαγγελματικούς ή ψυχαγωγικούς σκοπούς. Γι αυτούς ακριβώς τους λόγους, το μάθημα αγγίζει και σε ζητήματα κοινωνιολογίας και ιστορίας της σύγχρονης Τουρκίας και της ύστερης Οθωμανικής περιόδου.

Επιπλέον , το εβδομαδιαίο πρόγραμμα προσαρμόζεται στις λοιπές υποχρεώσεις του μαθητή. Η εξάσκησή του ακολουθεί τα καθιερωμένα επίπεδα γλωσσομάθειας, ή εναλλακτικά, τα ειδικά ενδιαφέροντα καθενός και καθεμιάς ξεχωριστά. Ανάλογα σχηματίζεται κι ο θησαυρός λέξεων που ζητά να αποκομίσει κανείς μαθαίνοντας μια γλώσσα με αρκετά δάνεια από την αραβική, την περσική, τη γαλλική, την αγγλική κι άλλες γλώσσες. 

Αξίζει να επισημανθεί η ευαισθησία μου σε ζητήματα μεθόδου. Διακρίνω κι επιμένω στις διαφορές μεταξύ μιας συγκολλητικής γλώσσας όπως τα τουρκικά και μιας κλιτικής γλώσσας όπως τα ελληνικά. Με ανάλογο σκεπτικό, προσαρμόζω το μάθημα στη θέληση του μαθητή να μάθει και να προοδεύσει στην εκμάθηση μιας νέας γλώσσας, κι ανάλογα προχωρώ για την προετοιμασία ενός υποψηφίου εξετάσεων για τα μεσαία και τα ανώτερα επίπεδα πιστοποίησης του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου.

Επαγγελματική Εμπειρία

Σπούδασα ιστορία κι εθνολογία στην Κομοτηνή, έκανα οθωμανικές και τουρκικές σπουδές μεταπτυχιακού και διδακτορικού επιπέδου στο Παρίσι. Ασχολούμαι με τη μετάφραση και τη διερμηνεία από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 με την ολοκλήρωση των γνωστών λεξικών του Κέντρου Ανατολικών Γλωσσών και Πολιτισμού. Έχω διδάξει κατ'οίκον και σε φροντιστήρια της Αθήνας και των προαστίων, έχω εξασφαλίσει την επιτυχία υποψηφίων σε εξετάσεις γλωσσομάθειας κι έχω συνδράμει φοιτητές και φοιτήτριες να πετύχουν σε εξετάσεις τουρκικών και οθωμανικών σε πανεπιστημιακά τμήματα. Αναλαμβάνω υπηρεσίες διερμηνείας σε εμπορικές εκθέσεις, επιχειρηματικές συναντήσεις, ιδιωτικές ξεναγήσεις και δικαστικές αίθουσες, τη μετάφραση κειμένων διαφόρων ειδών στα τουρκικά κι από τα οθωμανικά, για λογαριασμό ιδιωτών, επιχειρήσεων και δημοσίων οργανισμών όπως οι Aegean Solutions, ο Δήμος Μυτιλήνης, το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η Intralot, δικηγορικά γραφεία κ.α..  

Γιατί επέλεξα τη διδασκαλία (κίνητρα, στόχοι)

Η διδασκαλία των τουρκικών παρέχει συγκινήσεις ανάλογες με το ενδιαφέρον και τα κίνητρα των μαθητών: η περιέργειά τους κινητοποιεί αισθήματα ευθύνης και χαράς, καθώς μια γνώση που γίνεται κοινό κτήμα αποκτά πολλαπλάσια αξία για εμένα που τη μοιράζομαι. Αναμφίβολα, η γνώση είναι δύναμη διότι πρόκειται για ένα αγαθό που αποκτιέται με κόπο : μιλάμε και γράφουμε μια γλώσσα που δεν ακούμε ούτε διαβάζουμε τόσο όσο π.χ. τα αγγλικά. Κι επειδή οι καλοί μαθητές είναι αυτοί που ζητάν να ικανοποιούν διαρκώς την περιέργειά τους, ικανοποιούν τον διδάσκοντα με τις ερωτήσεις, τις απορίες και την πρόοδό τους. Αυτήν ακριβώς τη σημασία διαθέτει η παλαιά τουρκική λέξη με αραβική καταγωγή και με το νόημα "μαθητής" (talebe > talep / talip > tlb).

Πώς θα καταλάβω τις εκπαιδευτικές ανάγκες ενός μαθητή

Ο μαθητής κι η μαθήτρια που έχουν ξεκινήσει ήδη την εκμάθηση, υποβάλλεται σε μια προκαταρκτική συζήτηση με ερωτήσεις για τον εαυτό, την εργασία και τον ελεύθερό χρόνο του προκειμένου να εξακριβωθούν τυχόν ελλείψεις ή δυσκολίες στην έκφραση. Για πιο αναλυτικές αποτιμήσεις των εκπαιδευτικών αναγκών ενός μαθητή, παρέχονται ασκήσεις ανάλογες του εκτιμώμενου επιπέδου του, θέματα για τη σύνταξη μικρών παραγράφων, ή ακόμα και θέματα εξετάσεων προηγούμενων ετών, ώστε να εντοπιστούν τυχόν δυσκολίες από τις πρώτες 3 ώρες μαθήματος. 

Με τον αρχάριο και την αρχάρια προχωράμε από κοινού  στη σταδιακή εξοικείωσή του στις ιδιαιτερότητες των τουρκικών: η πρωτότυπη μέθοδος που διαθέτω βασίζεται στην εξάσκηση του μαθητή στα φωνημικά και γραμματικο-συντακτικά ζητήματα ώσπου να συνδυάζει σε κάθε μάθημα παλιές και νέες λέξεις με τα διδασκόμενα επιθήματα. Με αυθεντικά κείμενα και διαλόγους, γραπτά και ηχητικά αποσπάσματα, εντοπίζονται και αντιμετωπίζονται τυχόν δυσχέρειες στην κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. 

Προτείνοντας θέματα για ζωντανό διάλογο και για σύνταξη μικρών εκθέσεων, ο μαθητής παρακινείται να εκφράζεται ώστε να κάνει λάθη και να διερευνά τις απορίες του, τις συνειδητές, τις μη ρητές και τις λανθάνουσες εκπαιδευτικές ή επιμορφωτικές του ανάγκες. Σε αυτό το πλαίσιο καλείται να εκφράζεται πάνω σε θέματα τις καθημερινής του ζωής, της επαγγελματικής του δραστηριότητας, της μεθόδου διδασκαλίας και των εξετάσεων προηγούμενων ετών, ξεπερνώντας τις διαφορές τουρκικών κι ελληνικών.

Παραδίδω μαθήματα σε άτομα με μαθησιακές δυσκολίες
Εκπαιδευτικές υπηρεσίες
Προσωπικές σημειώσεις
Χρήση εξωσχολικών βοηθημάτων
Θερινά μαθήματα
Πτυχία
Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales, Paris (France)
Master - ιστορικός 2001 Επαληθευμένο
Προσφορές
Έκπτωση για γκρουπ
Δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό
Τιμή συζητήσιμη ανάλογα με τις ώρες διδασκαλίας
Ποιά είναι η γνώμη σας για αυτόν τον καθηγητή;

Αξιολογήσεις

Αγγελής Ιορδάνης

Έχω μήνες που κάνω μαθήματα με τον Γιάννη. Τον συνιστώ ανεπιφύλακτα. Προσαρμόζει με δικές του σημειώσεις αλλά και μεθόδους την εκμάθηση στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή. Ό,τι χρειαστείς είναι πάντα εκεί. Δεν είναι δάσκαλος, αλλά ένας καλός φίλος.  
Το σημαντικότερο, την ίδια στιγμή είναι πως στοχεύει σε μία καθολική εκμάθηση της Τουρκικής κουλτούρας και όχι στην αποστήθιση μιας ξύλινης γλώσσας, η οποία εύκολα καταλαβαίνεις πως μόνο χρήσιμη δεν είναι. Οι πράξεις κρίνονται από τα αποτελέσματα. Βουρ! (Vur = χτύπα) 

Τσιντιλακάκη Γεωργία Ιωάννα

Εξαιρετικός καθηγητής. Επέλεξα τον συγκεκριμένο καθηγητή λόγω των γνώσεων του στην Οθωμανική Γλώσσα. Φαίνεται ότι οι γνώσεις του στην Τουρκική γλώσσα είναι πολλές. Στα μαθήματα του επικεντρώνεται στο να μεταδώσει τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να αποκτήσεις σταθερές βάσεις στην Τουρκική γλώσσα. Μέσα από τα μαθήματα του κατανοείς σε βάθος τις ιδιαιτερότητες τις Τουρκικής γλώσσας. Στα μαθήματα χρησιμοποιεί δίκες του σημειώσεις ενω προσφέρει εξατομικευμένη  βοήθεια  ανάλογα με τις ανάγκες του καθε μαθητή. Όταν βλέπει πως κάτι δεν γίνεται κατανοητό με τον έναν τρόπο προσφέρει αμέσως κάποια εναλλακτική. Τα μαθήματα είναι πολύ ευχάριστα. Είναι ιδιαίτερα υπομονετικός. Πολύ τυπικός όσον αφορά τα μαθήματα ενώ παράλληλα είναι ευέλικτος σε αλλαγές. Να τον προτιμήσετε ανεπιφύλακτα. 

Μπαμπάτσικου Βασιλική Μαρία

Έμπειρος και εξαιρετικά μεταδοτικός, προσαρμόζει το μάθημα στους στόχους και τα ενδιαφέροντα  σου. Επιμένει στην αφομοίωση των ιδιαιτεροτήτων της τουρκικής και βοηθά στη βαθύτερη κατανόηση όχι μόνο της γλώσσας, αλλά και του γενικότερου πλαισίου στο οποίο αυτή δημιουργήθηκε και χρησιμοποιείται. Βασίζει το μάθημα σε σημειώσεις και ασκήσεις που ο ίδιος έχει δημιουργήσει, για τη μέγιστη κατανόηση της λειτουργίας της γλώσσας ενώ παραμένει ευέλικτος στο  θέμα του εβδομαδιαίου προγράμματος. Αν και δεν έχω υπάρξει τόσο συνεπής στη μελέτη, είμαι εξαιρετικά  ευχαριστημένη από την πρόοδο μου και τον προτείνω ανεπιφύλακτα!